середу, 19 травня 2010 р.

Велопохід: Долина Нарцисів, Закарпаття

8-10 травня 2010 року я їздив кататися у Закарпаття.

Маршрут: Воловець - Подобовець - водоспад Шипіт - Пилипець - Ізки - Міжгір'я - Кіреші - Долина Нарцисів - Хуст - Велика Копаня - Мала Копаня - вздовж Тиси - Виноградів - Вилок - Берегове - Мукачеве.

Тривалість: 3 дні
Протяжність: ~240 км

Схематичний маршрут виглядає ось так:
Я вже не один рік збирався подивитися як цвітуть нарциси біля Хуста але все ніяк не виходило, а тут все вирішилось у останній момент. У середу я остаточно вирішив що поїду і купив квитки. У п'ятницю вранці я ще ремонтував велосипед, під час обідньої перерви я зібрав речі, а ввечері, одразу після роботи я виїхав.

День перший. О 6.30 я приїхав у Воловець. Зібрав велосипед. Зі мною, тим же потягом приїхала група велосипедистів з Тернополя. Вони їхали тим самим маршрутом, що і я. Поговорив з ними і поїхав. Взагалі туристів і, зокрема велосипедистів, за ці вихідні я зустрічав багато разів. Сповнений енергії, я швидко вилетів на перевал і погнався з нього до низу. Повернувши з траси на грунтовку, я навпростець поїхав у село Пилипець. На вершинах гір було видно ще не розтанувший сніг.
Тут звернув на дорогу до водоспаду Шипіт. Перед самим водоспадом зайшов у колибу-ресторанчик. Поїв там баношу (я просто не міг там побувати і не скуштувати його:) і поїхав на сам водоспад. Мені пощастило потрапити якраз тоді як одна група туристів звідти пішла, а інша ще не з'явилася. Зробив фото, послухав як шумить падаюча вода.
Водоспад виявився більшим ніж я думав, раніше дивлячись фото... Чомусь думав, що він менше має бути. Але це ж 14 метрів все таки. Після водоспаду повернувся у село тією самою дорогою і поїхав виїжджати на трасу з якої звернув раніше. Виїхав на трасу і вперед. Дорога, як і мене попереджали, постійно іде до низу вздовж річки Ріка.
Джерело: Велопохід: Долина Нарцисів, Закарпаття
Асфальт гарний. Трафік майже відсутній. Тому їхати було одне задоволення. От тільки десь тут, або піднімаючись на перевал я зірвав коліно і воно боліло у мене решту подорожі... Що було не дуже приємно...
Дорога до Хусту проходить по, дійсно, дуже гарним місцям у долині ріки Ріка, між гір.
Джерело: Велопохід: Долина Нарцисів, Закарпаття
Насолоджуючись дорогою я проїхав Міжгір'я і ще з десяток населених пунктів. Попив води з мінерального джерела біля дороги. За кілометрів 15 до Хуста знову зустрів тернополян. Вони влаштовувалися там на ночівлю, а у Долину планували вранці через те, що пізніше можна було не знайти гарне місце для ночівлі. Я теж подумав про такий варіант... але зважаючи на прогноз погоди я побоявся, що завтра може бути дощ або навіть злива і я побачу Долину у негоду і тому вирішив їхати далі. Докрутив до кільця перед Хустом. Тут мене наздогнав велосипедист на шосейнику для того щоб сказати (є добрі люди), що моя група поїхала у іншу сторону. Я звичайно подякував за турботу і сказав, що це не моя група і я подорожую сам, розпитався про Хуст і взагалі місцевість поїхав далі. Перед долиною купив пару сувенірів, вхідний квиток і вже за пару сотень метрів відчув як пахнуть нарциси. Покатався по доріжкам на території, зробив пару фото, помилувася квітами. Варто відвідати це місце для того щоб побачити це самому!
Джерело: Велопохід: Долина Нарцисів, Закарпаття
Місце ночівлі знайшов за, приблизно, півкілометра від самої долини у закинутому садку, на схилі пагорба. Чудове місце з чудовим краєвидом. Там гарно спалося

День другий. Вранці прокинувася, зібрався і поїхав далі. Заїхав у Хуст. Коліно боліло просто нестерпно і я навіть подумав, що поїду до Мукачево на електричці. Розпитався про розклад, купив продуктів і зрозумів, що нога вже і не болить і можна їхати далі. Навіть не прямо у Мукачево, а у Мукачево через Виноградів і Берегове. Так і зробив. По дорозі, одразу за Хустом, заїхав у меморіальний парк "Червоне поле". Місце бою захисників Карпатської України з угорськими військами.
Джерело: Велопохід: Долина Нарцисів, Закарпаття
У Виноградів вирішив їхати не на пряму по трасі, а попід Тису.  Проїхав через село Велика Копаня, на горі за селом звернув наліво і виїхав у село Мала Копаня. Проїхавши по дорозі через село спустився на чудову галявину біля Тиси на якій пообідав.
Джерело: Велопохід: Долина Нарцисів, Закарпаття
Далі знайшов дорогу яка іде до траси на Виноградів через ліс, з однієї сторони гора, з іншої Тиса. По ній їхати було приємніше ніж по трасі. Доїхав до Виноградова, заїхав до рештків замку на горі, поспілкувався з киянами які там теж подорожували, правда без велосипедів.
Джерело: Велопохід: Долина Нарцисів, Закарпаття
Виноградів маленьке приємне містечко. Проїхавши через місто я поїхав у напрямку Берегового. До речі про погоду. Гісметео не помилялося дощ супроводжував мене всю дорогу але якось обходив стороною. Чорні хмари ходили то піденніше, то північніше, інколи я їхав по мокрому асфальту але сам під дощ так і не потрапив.
Джерело: Велопохід: Долина Нарцисів, Закарпаття
Закарпаття вразило мене охайністю будиночків і різними дрібничками типу квіти при дорозі і т.п. А ще кількістю хрестів (каплиць), біля хат і вздовж трас і тим, що у неділю у селах магазини не працюють і в церкву багато людей ідуть. Християнство глибоко проникло у культуру закарпаття... А ще мова яку я просто не розумію. %) Інколи угорська, інколи якісь місцеві діалекти. Ну і звичайно природа - вона просто неймовірна. Вже на початку  подорожі я знову хотів повернутися у Карпати знову навіть не покинувши їх, і це бажання зростало з відстанню на яку я від них від'їжджав. :)
У таких роздумах я заїхав у Берегове і вирішив там зупинитися, щоб піти покупатися у термальному басейні. Місць у готелях не знайшлося... Все зайнято. Басейн закрився. Він працює до 19-ї (запускають до 18-ї). Зустрів киян на велах. Вони приїхали сюди з Одеси своїм ходом. В кінці знайшов місце у готелі біля басейну. У найкращих традиціях совка з загальним душем і туалетом. Але що можна хотіти за 30 гр за місце у двомісному номері. На інше місце теоретично могли когось підселити. Не ставши випробовувати долю я, як мажор, зняв номер повністю - за 60 гр.

День третій. Думав вранці піти у басейн але у понеділок він працює з 10-ї і я не захотів чекати так довго (тим більш, що я там вже був) о 8-й виїхав до Мукачево. Доїхавши туди одразу поїхав у замок Паланок і хоч я не великий прихильник замків - цей мені сподобався. Дійсно величне творіння. Не дарма його так ні разу і не взяли силою.
Джерело: Велопохід: Долина Нарцисів, Закарпаття
Затарився сувенірами і поїхав у центр. Мукачево гарненьке місто особливо у центрі, нічого не скажеш. Милі вулички, старі будівлі. Потрібно буде  обов'язково туди ще якось потрапити. Але от поза ценром воно мені здалося якимось трішки занедбаним і брудноватим. Можливо на фоні  таких охайних сіл які я проїжав день тому. А можливо мені здається, що Вінниця одне з найчистіших міст України і тому я напевно такий перебірливий. :)
Джерело: Велопохід: Долина Нарцисів, Закарпаття
Джерело: Велопохід: Долина Нарцисів, Закарпаття
В кінці, коли до потяга залишалося пів години і я на вокзалі пакував велосипед мене накрила злива і накінець подорожі я все таки змок до нитки. На вокзалі я знову зустів декілька груп велосипедистів. Сів на потяг і поїхав до дому.


Весь маршрут заняв три дні. Це при тому, що я їхав досить повільно, без особливого навантаження. На мою думку якщо поставити це як ціль і якщо не їхати через Виноградів і Берегове то цей маршрут можна спокійно проїхати за два дні.

Всі фото можна подивитися ось тут:

4 коментарі:

Diak сказав...

Файна подорож.
Я люблю закарпаття :)
Ми теж їздили у велопохід закарпаттям 1-2 травня.
В долині був двічі але ніразу з велосипедом, думаю ще буду :)

Сергій Ободинський (Ірокез) сказав...

Чудова подорож і гарний звіт. Респект і "уважуха" :)

Теж планую з братвою в карпати цього літа, але, мабуть, іншим маршроутом. Можливо на Синевір.
Приєднуйся.

Влад сказав...

Мы когда ездили тоже встретили шоссейнка на "окружной" Хуста. Он рассказал, что тут чуть ли не лучшие места для тренировок велосипедистов и когда-то тут были сборы сборной то ли Союза, то ли Украины.

Серега, на Синевир - это почти тот же маршут, только плюс один день :) так что можно побывать везде :)

svarozhych сказав...

Синевір там зовсім поряд. Можна побудувати маршрут так щоб побачити Шипіт і Синевір але не їхати у Хуст. Тоді, думаю, можна у два дні вкластися.

А людей на шосейниках біля Хуста я дійсно багато бачив. Саме на цій "окружній".